Az utas felé nyilván nem szabad elmondani a teljes igazságot; ne gondolja, hogy annyira rossz a vasúti közlekedés.
Nem mondhatja meg neki senki, hogy a valódi késés mennyi, mert
a) nem akarják sokkolni;
b) nem akarja a vasút lejáratni önmagát;
c) nem gondolják, hogy megérdemli ezt az információt.
Bármelyik is az igazság, mindegyik fájó dolog.
Ma reggel volt egy kis "biztosítóberendezési meghibásodás" valahol messze... nyilván "néha" előfordul ilyesmi. De a gépnéni az állomáson 5 perc késést mondogat, ránézve a hivatalos alkalmazásra, az ugyanekkor 6 percet jelez. Azt hittem, hogy biztos csak 5 percenként lehet léptetni a késés mennyiségét a gépi utastájékoztatásban, de nem, a 3-4. közlemény már 6 percet emlegetett. Ekkor viszont már 8-at késett a vonat.
A vájtszeműek mondhatják, hogy a második kép már a vonaton készült; igen, igazuk van. Felszállás közben nem a képernyőképpel vacakoltam, bocs.
Azt nem értem ugyan, hogy a 6 percből miért lett 8... de mindegy, majd valaki megmagyarázza.
Bocsánatkérés semmi, de ezt már megszoktuk.Felnőttként kezelés; lassan ez sem lesz már elvárás.